Előszó

Kedves olvasó!
  
   A nevem Ryien Kellyc, és a Lývairúcon éltem édesanyámmal Dele Výrrel. Tőle kaptam azt a feladatot, hogy naplót vezessek az életemről. Anyám úgy gondolta sokat tanulhatok belőle: akkor úgy gondoltam ez sületlenség, de tévedtem.

Visszatérve a bemutatkozásomhoz, 7208-ban születtem itt a Lývairúc-i Kanteÿrynben, amit teljes nyugalommal nevezhetünk a bolygó leghatalmasabb városának a maga száznyolcvanegy lakosával. Itt kizárólag celdek élnek – leszámítva a Rlaad családot, akik a peremvidéki Emrustill-ről származnak. Édesapámat, Rún Kellyct 7213-ben háborúba hívták, sajnos azóta nem tért haza, és nem is hallottunk felőle. Eredetileg ő volt a Lývairúc védhadtest közkatonai parancsnoka, ám ezzel a háborúval lehetőséget kapott arra, hogy növelje a családunk nem túl nagy elismertségét.

   Ezt a naplót sok évtizeddel ezelőtt kezdtem el írni, amikor még gyermek voltam: mindössze nyolc éves. Visszaolvasva, a kezdetleges fogalmazás miatt teljesen értelmezhetetlen volt – néha még számomra is – ezért úgy döntöttem, hogy átírom, de a tartalmat meghagyom, hogy a lehető legjobban átélhető legyen annak a kislánynak a szemszögéből, aki valaha voltam.
A beszélgetések döntő többsége nem szó szerint van idézve, mert ködösek már az emlékeim, és a fene emlékszik a pontos szövegkörnyezetre. Fontosabbnak tartottam, hogy inkább az üzenetet, és talán a tanulságot közvetítsem a szavakon keresztül, remélem sikerrel.

Jó szórakozást kívánok minden olvasónak a lány nevében, aki a Fehérvilágon született:
Ryien Kellyc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése