7214.10.25 Én, Ryien

   Naszóval! Hogyan is kezdjem? … A nevem Ryien, nyolc éves vagyok, és Anyám megkért arra, hogy mostantól írjak egy naplót. Azt hiszem, hogy illik egy ilyen fontos feladatnak nevet is adni, ezért a naplóm címe legyen ettől fogva Csillagfény. Ez tetszik! Csillagfény. CSILLAGFÉNY. Mit kell egy ilyennek az elejére írni?

   Anya azt mondta, hogy ezt csak és kizárólag én olvashatom, ezért kaptam tőle egy olyan naplót, amire jelszót rakhatok. Mivel senki sem nézheti meg, ide is írom: Rún-Kellyc. Ez az Apukám neve, aki egy évvel ezelőtt elment itthonról, mert harcolni hívták. A Kellyc család ilyen harcolós fajta. Még mindig nem jött haza, de Anya azt mondja, hogy talán jövőre már újra láthatom. Azt is mondta még, hogy egy napló elejére bemutatkozást is illik íni. Tehát:
   Ryien vagyok, nyolc éves, Anyukám Dele Výr, aki a világunk erőműjében dolgozik, ő csinál áramot, amivel működik a számítógépünk, a világítás vagy a naplóm.
   Apukám Rún Kellyc, aki katona, és jelenleg nincs itthon; a peremvidéken van, és harcol az ellenségeinkkel. Remélem nemsokára már tényleg hazatér.
   Velünk van még Ceiron nagyapa, Raia nagymama és Rýca dédmama. Szegény Jenon dédpapa nemrég halt meg. Egy településsel arrébb, Výrföldön él anya családja: Okaryd nagyapa, Keta mama, Dÿna dédmama, Karc dédpapa, és anya testvére Myon. Anya másik testvére, Kaden, a párja pedig Vyndy Valac, aki nem más, mit apám unokatestvére. Ők azonban már régen elhagyták a Lývairúct, és a Deolyrán élnek. Vannak még az apai Valacok is, akik szintén itt élnek Kanteÿrynben, vagy az anyai Cora család, akik a messzi Deváirynairúcon élnek. Hát ők lennének a fontosabb rokonaim, lehet párat kihagytam, de már így is kezdtem belefáradni… hatalmas a családom.

   Ha már itt vagyunk, mesélek az otthonomról. Szóltam anyának, és segít egy kicsit, mert ez annyira nem megy. Azt mondja, hogy a Cÿnevéi szektorban élünk, a Vykdalyra rendszerben, azon belül a Lývairúc bolygón, Kanteÿryn városában. Ennek a szektornak a leiarandórjai (kirendelt tetrarchónok) Vynao Mendúc Den, Kades Vylái Dór, Myhec Ovér Dór, és Nort Lanar. Jelenleg 7214-et írunk.
   A Lýv’úcon nagyon hideg van, ezért mélyen a föld alatt élünk, mert itt már kellemesebb a hőmérséklet. A felszínen mindig minden csupa fehér. Elég ritkán megyünk fel, de mióta apa elment nem is voltam. Anya nem engedi, mert szerinte nem vagyok elég nagy hozzá, és szegény Cena nénikém is halálra fagyott a felszínen. Pedig nincs mindig olyan nagyon hideg. Nyáron sokat süt a nap, és olyankor nagyon szép a környék, mert nappalra elolvad a jég egy része, és néhány fűpamacs is megjelenik a pocsolyák környékén. Én télen persze jobban szeretem a világot. Szép fehér, és nagyon sok hó esik olyankor. Anya azt mondta, hogy majd ha betöltöm a kilencet, akkor felmehetek nyáron Kellyc papával, vagy Dyron bácsikámmal.
   Kanteÿrynt nagyon szeretem, bár máshol még nem voltam. Nagyon szeretnék elmenni a szomszéd bolygóra a rendszerben, a Mékon’úcra. Láttam felvételeket róla az E-hálón, és hihetetlenül lenyűgöző, hogy olyan sok zöld növény van ott. Szinte beterít mindent, mint itthon a hó, annyira, hogy akár Teddairúcnak is nevezhetnék. De persze ott van a távolabbi rendszerben lévő Keud’rúc, vagy a celd anyabolygó a Deolyra. Én aztán oda is elmennék!

   Arra gondoltam elmesélem, hogy eddig mi történt velem az életemben. Persze csak azt, amit én fontosnak tartok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése