7214.11.01 Legrégibb emlékem

   A legrégebbi emlékem, amire vissza tudok emlékezni, hogy anya ad egy pofont. Tudom ez nem éppen a legjobb emlék, de hát ez van. Anya se előtte, se utána nem ütött meg, szóval biztosan jogos volt, bár ettől függetlenül elég rosszul éreztem magam miatta. Olyan három éves lehettem, és az orvosnál voltunk; emlékszem, ahogy a doktor ezt mondja:
   – Nem fog fájni!
Talán ekkor kezdtem el visítani. De fene tudja, lehet már előtte is visítottam.
Elég homályosan emlékszem, nem tudom meddig bőgtem, szinte csak az maradt meg, hogy Anya ad egy pofont, szigorúan a szemembe néz, majd rám kiált:
   – Ezt most már fejezd be!
Kicsit megilletődtem, de csak egy pillanatra, mert utána kegyetlen szomorúság tört rám. Úgy éreztem, Anya már nem szeret, és ez szörnyű volt.
   – Kész is vagyunk! – mondta egy pillanattal később az orvos
Nem érdekelt. Nem szóltam semmit, csak próbáltam hang nélkül sírni, hogy Anya ne haragudjon rám. Én csak azt akartam, hogy újra szeressen.
Aztán átölelt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése